۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

دانلود فیلم سه بعدی رایگان برای تست عینک سه بعدی آناگلیف

تاریخچه ای کوتاه ... در حد یک خاطره از سینمای سه بعدی در ایران

سینمای سه بعدی با جذابیت های ویژه و فریبنده خود مثل همیشه اثری به یادماندنی و ماندگار در اذهان بجای می گذاشته و این موضوع نیز همچنان ادامه خواهد داشت تا انسان متفکر به خواسته های بی انتهایش دست یابد. اگر کمی به عقب برگردیم خواهیم فهمید که هنوز در ابتدای راه هنر هفتم هستیم و سینمای سه بعدی با فیلم های جنجالی و پرده های 600 متر مربعی خود برای جنگیدن و رقابت با سینمای دوبعدی جبه گرفته است که این موضوع در امریکا بیش از سایر کشورهای نمایان است
اما در ایران چه خبر است!؟

تعدادی از سینما های تهران و تعدادی از سینماها در شهرستانها در سالهای 1354 الی 1356 مجهز به پرده و آپارات های استریو (سه بعدی) شدند و فیلم های سه بعدی خاطراتی مصور و بیادماندنی را از این تکنولوژی در ایران بجای گذاشتند. جذابیت و ماندگاری فیلم های سه بعدی سینمایی در اذهان چنان است که بعد از گذشت سالهای 1354 - 1356 هنوز صحنه ها و پلان های فیلم های سه بعدی آن دوره فراموش نشده است
فیلم و سینمای سه بعدی امروزه یک نیاز واقعی بشمار میآید و با توجه به کیفیت و رکود اقتصادی سینما در ایران، تولید فیلم سه بعدی و داشتن سینمای سه بعدی در ایران امری اجتناب ناپذیر می باشد
در طی چند سال اخیر تلاش هایی که نسبت به تولید و آموزش فرهنگ فیلمسازی و فیلم سه بعدی همچنین عکاسی سه بعدی(استریوگرافی) داشته ام نتایج بسیار خوبی را به دست آورده ام که در مقطع خود ارزشمند بوده و این گام ها هرچند لاکپشت گونه ولی پایدار به جلو حرکت داشته است
کسب تجربیاتم از سال 1364 با آموختن عکاسی در هنرستان هنرهای زیبا (وابسته به وزارت ارشاد اسلامی) آغاز شد و در کنار رشته تحصیلی خود(گرافیک) نقاشی را به صورت حرفه ای تمرین می کردم و عکاسی را نیز در کنار آنها تجربه می کردم. سال 1369 - 1370 با شرکت مکارم مشغول به تولید انیمیشن های آموزشی شدم و نتیجه دو سال همکاری با شرکت مذکور تولید 5 فیلم انیمیشن بود. تجربیاتی که از طراحی و چاپ سیلک اسکرین به همراه گرافیک - نقاشی - عکاسی و فعالیت در بخش های گوناگون انیمیشن داشتم باعث شد تا توانایی هایم افزایش یابد. با دقت و علاقه ای بی انتها به عکاسی سه بعدی و فیلمبرداری سه بعدی توجه نشان داده بودم و تمام خواسته ها و علایقم را در آن میدیدم. اولین عکس های سه بعدی خود را در سال 1367 ثبت کردم و به وسیله استریوسکوپی که ساخته بودم آنها را می توانستم ببینم. در سال 1369 وسیله ای را به نام Beam Spliter ساختم که به وسیله آن می توانستم بطور همزمان دو تصویر مجزا از دو زاویه برای چشم چپ و چشم راست فیلمبرداری و عکاسی کنم. استریوسکوپی را که ساخته بودم را در سال 1376 کاملتر کردم و این محصول را به کشور امریکا و استرالیا - نیوزیلند صادر می کردم
پس از گذشت سالها تصمیم به تولید فیلم سه بعدی گرفته بودم و با همه تجربیاتی که کسب کرده بودم توانستم جرات و جسارت لازم را برای فیلمبرداری و ساخت فیلم سه بعدی را پیدا کنم
در سال 1377 اولین فیلم سه بعدی را برای جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران ساختم و سال 1378 به روی پرده سینمای فلسطین رفت و این اولین تجربه من بود که آغاز ساخت فیلم های سه بعدی من بشمار می آمد. در اینجا باید از مدیران و مسئولین محترم آن دوره آقای محمد آفریده و آقای صانعی مقدم تشکر کنم که راهی را برای این مقوله از سینما باز کردند

در اینجا نمونه ای کوتاه را جهت آشنایی با فیلم سه بعدی آناگلیف برایتان آماده کرده ام و شما می توانید این فیلم سه بعدی را دانلود کنید. لازم به تذکر می باشد که این فیلم با عینک های سه بعدی فیروزه ای/قرمز قابل رویت می باشد و عینک های آبی/قرمز حدود سال های 2003 - 2000 میلادی و عینک های سبز/قرمز حدود سال های 1995 - 1990 میلادی منسوخ شده اند و %90 فیلم های سه بعدی آناگلیف حرفه ای در حال حاضر فیروزه ای/قرمز ساخته می شوند



Download 3D Movie  -  حجم فیلم سه بعدی 50.9 MB


استفاده از این فیلم با ذکر منبع و توضیحات کامل با تبادل لینک مانعی نخواهد داشت

You need MPEG4 Codec


...............................................

www.iran3dcenter.com
www.iran3dtv.com
www.iran3dtv.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر